Православний календар
9 травня 2022 року (26 квітня ст.ст.)
Поста нет Поминовение усопших воинов.Сщмч. Василия, еп. Амасийского (ок. 323). Прав. Глафиры девы (322). Прп. Иоанникия Девиченского (XIII) (Серб.). Свт. Стефана, еп. Великопермского (1396). |
Стефáнъ же испóлнь вѣ́ры и си́лы творя́ше знáменiя и чудесá вéлiя въ лю́дехъ. Востáша же нѣ́цыи от сóнма глагóлемаго Ливерти́нска и киринéйска и Алексáндрска, и и́же от киликíи и Асíи, стязáющеся со стефáномъ: и не можáху противустáти премýдрости и Дýху, и́мже глагóлаше. Тогдá подусти́ша мýжы глагóлющыя, я́ко слы́шахомъ егó глагóлюща глагóлы хýлныя на Моисéа и на Бóга. Сподвигóша же лю́ди и стáрцы и кни́жники, и напáдше восхи́тиша егó и приведóша на сóнмище, постáвиша же свидѣ́тели лóжны глагóлющыя, я́ко человѣ́къ сéй не престаéтъ глагóлы хýлныя глагóля на мѣ́сто святóе сié и закóнъ: слы́шахомъ бо егó глагóлюща, я́ко Иисýсъ назорéй сéй разори́тъ мѣ́сто сié и измѣни́тъ обы́чаи, я́же предадé нáмъ Моисéй. И воззрѣ́вше нáнь вси́ сѣдя́щiи въ сóнмищи, ви́дѣша лицé егó я́ко лицé áнгела. Речé же архiерéй: áще ýбо сiя́ тáко сýть? О́нъ же речé: мýжiе брáтiе и отцы́, послýшайте. Бóгъ слáвы яви́ся отцý нáшему Авраáму сýщу въ Месопотáмiи, прéжде дáже не всели́тися емý въ Харрáнь, и речé къ немý: изы́ди от земли́ твоея́ и от рóда твоегó и от дóму отцá твоегó, и прiиди́ въ зéмлю, ю́же áще ти́ покажý. Тогдá изшéдъ от земли́ Халдéйскiя, всели́ся въ Харрáнь: и оттýду, по умéртвiи отцá егó, пресели́ егó въ зéмлю сiю́, на нéйже вы́ ны́нѣ живетé, и не дадé емý наслѣ́дiя въ нéй, нижé стопы́ нóгу: и обѣщá дáти емý ю́ во одержáнiе и сѣ́мени егó по нéмъ, не сýщу емý чáду. Соломóнъ же создá емý хрáмъ. Но вы́шнiй не въ рукотворéнныхъ цéрквахъ живéтъ, я́коже прорóкъ глагóлетъ: небо мнѣ́ престóлъ éсть, земля́ же поднóжiе ногáма мои́ма: кíй хрáмъ сози́ждете ми́, глагóлетъ Госпóдь, или́ кóе мѣ́сто покóищу моемý? Не рукá ли моя́ сотвори́ сiя́ вся́? Жестоковы́йнiи и необрѣ́заннiи сердцы́ и ушесы́, вы́ при́сно Дýху святóму проти́витеся, я́коже отцы́ вáши, тáко и вы́: когó от прорóкъ не изгнáша отцы́ вáши? и уби́ша предвозвѣсти́вшыя о пришéствiи прáведнаго, егóже вы́ ны́нѣ предáтеле и уби́йцы бы́сте, и́же прiя́сте закóнъ устроéнiемъ áнгелскимъ и не сохрани́сте. Слы́шаще же сiя́, распыхáхуся сердцы́ свои́ми и скрежетáху зубы́ нáнь. Стефáнъ же сы́й испóлнь Дýха свя́та, воззрѣ́въ на нéбо, ви́дѣ слáву Бóжiю и Иисýса стоя́ща о деснýю Бóга, и речé: сé, ви́жу небесá отвéрста и Сы́на человѣ́ча о деснýю стоя́ща Бóга. Возопи́вше же глáсомъ вéлiимъ, затыкáху ýшы свои́ и устреми́шася единодýшно нáнь, и извéдше внѣ́ грáда, кáменiемъ побивáху егó: и свидѣ́телiе снéмше ри́зы своя́ положи́ша при ногý ю́ноши нарицáемаго сáвла, и кáменiемъ побивáху стефáна, моля́щася и глагóлюща: Гóсподи Иисýсе, прiими́ дýхъ мóй. Преклóнь же колѣ́на, возопи́ глáсомъ вéлiимъ: Гóсподи, не постáви и́мъ грѣхá сегó. И сiя́ рéкъ ýспе. |
Стефан, исполненный веры и силы, совершал великие чудеса и знамения в народе. И возбудили народ и старейшин и книжников и, напав, схватили его и повели в синедрион. И представили ложных свидетелей, которые говорили: этот человек не перестает говорить хульные слова на святое место сие и на закон. Ибо мы слышали, как он говорил, что Иисус Назорей разрушит место сие и переменит обычаи, которые передал нам Моисей. И все, сидящие в синедрионе, смотря на него, видели лице его, как лице Ангела. Тогда сказал первосвященник: так ли это? Но он сказал: мужи братия и отцы! послушайте. Бог славы явился отцу нашему Аврааму в Месопотамии, прежде переселения его в Харран, и сказал ему: выйди из земли твоей и из родства твоего и из дома отца твоего, и пойди в землю, которую покажу тебе. Тогда он вышел из земли Халдейской и поселился в Харране; а оттуда, по смерти отца его, переселил его Бог в сию землю, в которой вы ныне живете. И не дал ему на ней наследства ни на стопу ноги, а обещал дать ее во владение ему и потомству его по нем, когда еще был он бездетен. Соломон же построил Ему дом. Но Всевышний не в рукотворенных храмах живет, как говорит пророк: Небо – престол Мой, и земля – подножие ног Моих. Какой дом созиждете Мне, говорит Господь, или какое место для покоя Моего? Не Моя ли рука сотворила всё сие? Жестоковыйные! люди с необрезанным сердцем и ушами! вы всегда противитесь Духу Святому, как отцы ваши, так и вы. Кого из пророков не гнали отцы ваши? Они убили предвозвестивших пришествие Праведника, Которого предателями и убийцами сделались ныне вы, – вы, которые приняли закон при служении Ангелов и не сохранили. Слушая сие, они рвались сердцами своими и скрежетали на него зубами. Стефан же, будучи исполнен Духа Святаго, воззрев на небо, увидел славу Божию и Иисуса, стоящего одесную Бога, и сказал: вот, я вижу небеса отверстые и Сына Человеческого, стоящего одесную Бога. Но они, закричав громким голосом, затыкали уши свои, и единодушно устремились на него, и, выведя за город, стали побивать его камнями. Свидетели же положили свои одежды у ног юноши, именем Савла, и побивали камнями Стефана, который молился и говорил: Господи Иисусе! приими дух мой. И, преклонив колени, воскликнул громким голосом: Господи! не вмени им греха сего. И, сказав сие, почил. |
Прiи́де же пáки Иисýсъ въ кáну Галилéйскую, идѣ́же претвори́ вóду въ винó. И бѣ́ нѣ́кiй царéвъ мýжъ, егóже сы́нъ боля́ше въ капернаýмѣ. Сéй слы́шавъ, я́ко Иисýсъ прiи́де от Иудéи въ Галилéю, и́де къ немý и моля́ше егó, да сни́детъ и исцѣли́тъ сы́на егó: имѣ́яше бо умрéти. Речé ýбо Иисýсъ къ немý: áще знáменiи и чудéсъ не ви́дите, не и́мате вѣ́ровати. Глагóла къ немý царéвъ мýжъ: Гóсподи, сни́ди, прéжде дáже не ýмретъ отрочá моé. Глагóла емý Иисýсъ: иди́, сы́нъ твóй жи́въ éсть. И вѣ́рова человѣ́къ словеси́, éже речé емý Иисýсъ, и идя́ше. А́бiе же входя́щу емý, сé, раби́ егó срѣтóша егó, и возвѣсти́ша емý, глагóлюще, я́ко сы́нъ твóй жи́въ éсть. Вопрошáше ýбо от ни́хъ о чáсѣ, въ котóрый легчáе емý бы́сть, и рѣ́ша емý, я́ко вчерá въ чáсъ седмы́й остáви егó óгнь. Разумѣ́ же отéцъ, я́ко тóй бѣ́ чáсъ, въ óньже речé емý Иисýсъ, я́ко сы́нъ твóй жи́въ éсть: и вѣ́рова сáмъ и вéсь дóмъ егó. Сié пáки вторóе знамéнiе сотвори́ Иисýсъ, пришéдъ от Иудéи въ Галилéю. |
Итак Иисус опять пришел в Кану Галилейскую, где претворил воду в вино. В Капернауме был некоторый царедворец, у которого сын был болен. Он, услышав, что Иисус пришел из Иудеи в Галилею, пришел к Нему и просил Его прийти и исцелить сына его, который был при смерти. Иисус сказал ему: вы не уверуете, если не увидите знамений и чудес. Царедворец говорит Ему: Господи! приди, пока не умер сын мой. Иисус говорит ему: пойди, сын твой здоров. Он поверил слову, которое сказал ему Иисус, и пошел. На дороге встретили его слуги его и сказали: сын твой здоров. Он спросил у них: в котором часу стало ему легче? Ему сказали: вчера в седьмом часу горячка оставила его. Из этого отец узнал, что это был тот час, в который Иисус сказал ему: сын твой здоров, и уверовал сам и весь дом его. Это второе чудо сотворил Иисус, возвратившись из Иудеи в Галилею. |
Толковая Библия Лопухина
глава 4 Евангелия от Иоанна
У царедворца вера во Христа, хотя и несовершенная, несомненно была, и Христос, чтобы эту веру возвысить, говорит ему, чтобы он спокойно шел домой, так как сын его уже благополучно пережил кризис и в настоящий момент находится уже на пути к выздоровлению21. Замечательно, что царедворец поверил этому слову Христа, еще не видя его исполнения. Ясно, что вера его стала вдруг сильной уверенностью в невидимом как бы в видимом, в желаемом и ожидаемом как бы настоящем (Евр. 11:1). Христос, таким образом, исцелил сына от телесной болезни, а отца – от духовной, от слабости веры.